Första klimatpositiva telefonitjänsten
Office Management tar steget och släpper en helt klimatpositiv telefonitjänst med hjälp av oss på Tricorona Climate Partner.
”Något som särskiljer oss i vårt pågående
arbete är att vi ser till hela värdekedjan”
Genom att ta hjälp av Tricorona Climate Partners expertkompetens för att kartlägga och beräkna utsläppen, har vi kunnat fokusera på de aktiviteter och samarbeten som krävs för att leverera vår klimatpositiva tjänst, fortsätter Christian Ceder.
Läs mer om Office Managements klimatpositiva telefonitjänst här
Klimatpositiv Fakta
För att få kalla sig klimatpositiv krävs att man först blir klimatneutral och därefter kompenserar minst 110 % av sin klimatpåverkan. Klimatneutral blir man genom att först enligt en standard, PAS 2060 eller ISO 14021, beräkna sin klimatpåverkan. Därefter ska man sätta en strategi för att minska den under kommande år och slutligen klimatkompensera för det totala utsläppet man som organisation ger upphov till. Det är även ett krav att man transparent kommunicerar sitt klimatarbete och dokumentationen av klimatneutralitetsprocessen. Vad som ska ingå i företagets klimatstrategi kan variera. Men i strategin ska finnas en tydligt formulerad och kvantifierad reduktionsplan med mål och konkreta åtgärder för att minska klimatpåverkan.